www.showdans.se

Gå till vår nya hemsida för att hitta all aktuell information.



tisdag 27 mars 2012

Uppvisningen bestämd!

Hej!

Nu har vi nått halvvägs på terminen och börjar komma någon vart med danserna till uppvisningen.

Uppvisningen är bokad till fredag 4/5 kl 17 på Nola skolan.
Entre 10 kr

Tisdagsgrupper kommer dansa även fast det är röd 1 maj den veckan

Låtar och kläder till uppvisningen:

Smurfarna - Fly to your heart med Selena Gomez från filmen Tingeling
Tjejerna ska ha någon form av sjal som sitter fast vid deras armar så dom
kan springa och har armarna fria. 
Resten av kläderna får ni tolka Tingeling som ni vill :-)

Björnligan - Masquerade med Eric Saade
Vi har inte hunnit prata kläder riktigt ännu, mer än att dom ska ha en mask runt 
ögonen som sitter fast med ett band runt huvudet.
Jag ska ta upp o prata med tjejerna om kläder så återkommer jag.

Bumbibjörnarna - Boogirock med Duran och Mollan
Tjejerna i den här gruppen är väldigt rosa så jag föreslår att ha rosa som tema
men gärna matchat med något annat, så det blir lite rockabilly stil? Någon vid kjol
och kanske läckra frisyrer?

Knattarna - En tokig smurf med Klasse Möllberg och smurfarna
Även om det är en låt om smurfar så tror jag tjejerna hellre vill se ut som snövit
eller dom sju små dvärgarna så vi kör på det

Winx club - Leave it all to me med Miranda Cosgrove
Kläder á la 80-tal, färgglatt, benvärmare, vad som helst så länge det är mycket färg
på tjejerna och en snedtoffs :-)

Dvärgarna - The Beautiful people med Christina Aguilera från filmen Burlesque
Här har vi inte heller bestäm ännu så återkommer

Extra gruppen - Michael Jackson mix
Inte pratat kläder ännu

Mumintrollen - Born this way i Gleeverstion
Anna har inte bestämt kläder ännu med sina grupper

Små Einsteins - Shout it out med David Lindgren
Anna har inte bestämt kläder ännu med sina grupper

Uppvisningen kommer vara sista träffen, ingen avslutningsgång efter som förra terminen.

Några av grupperna som dansar med mig, Laila, har fått träffat Signe. Signe var en av mina
första elever och har dansat alla  terminer med mig tom nu :-)
Nu istället håller hon på och provar grupperna och funderar på om hon skulle vilja hålla i
några grupper till hösten när jag och Anna går på mammaledighet.
Återkommer mer när hon bestämt sig.

Mvh Laila

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar